Pomorze Zachodnie kryje w sobie niezliczoną ilość tajemnic i atrakcji. Tym Razem postanowiliśmy wybrać poza granice Szczecina.

Dzięki uprzejmości Muzeum Obrony Wybrzeża oraz pana Bartosza Turlejskiego zwiedziliśmy Podziemne Miasto – baterię artylerii nadbrzeżnej położoną w Świnoujściu- na wyspie Wolin. Jest to system fortyfikacji, którego budowę rozpoczęli Niemcy w 1936 roku i po II wojnie światowej przejęli i rozbudowali Polacy. Kompleks ten w okresie „Zimnej Wojny” miał służyć jako Zapasowe SD Dowódcy Frontu Polskiego.

Zwiedzanie podziemnych fortyfikacji połączonych w całość kilometrem korytarzy dostarczył nam niezapomnianych emocji. Wysłuchaliśmy dużo zabawnych historii związanych z tym miejscem. Z niektórych pomieszczeń wiało grozą, inne rozbawiały nas serdecznie.

W trakcie wycieczki zawitaliśmy również na zachodnią część Świnoujście, wyspę Uznam. Zjedliśmy tam pyszną pizzę, której rozmiar nie pozwolił nam na pochłonięcie jej w całości. Jej smakiem cieszyliśmy się jeszcze długo po opuszczeniu lokalu. Jako, że Świnoujście położone jest na czterdziestu czterech wyspach, z czego trzy są zamieszkałe – przemieszczanie się z jednej na drugą odbywa się za pomocą promu. Stanowiło to dodatkową atrakcję w czasie wycieczki. Fajnie też było odbyć podróż pociągiem.

Cała wycieczka dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń.